Equmeniakyrkan Söderhamn

Snart dags för ekumeniska böneveckan 18-25/1 2021. I år ansvarar Söderala pastorat och vi i Equmeniakyrkan Söderhamn. I rådande läge blir det en hel del digitalt, men flera möjligheter finns att – högst 8 samtidigt – finna stillhet i flera av våra kyrkor under veckan. Till helgen avslutar vi med en fin ekumenisk gudstjänst som går ut via Facebook och YouTube från Söderala vackra medeltidskyrka. Under veckan kommer alla församlingar också att kunna ta del av Vänskapsikonen och ett bönematerial. Med böner om Guds rikaste välsignelse och att vi alla, alldeles särskilt denna vecka, kan bli kvar i Jesu kärlek, som årets tema är. Väl mött på skärmen, i luren eller i enskildhet i kyrkbänken!

Denna text publicerades första gången den 13 januari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.