Equmeniakyrkan Söderhamn

”Liksom att endast tänka på eld inte gör något för att värma kroppen, likaså åstadkommer tro utan erfarelsen av kärlek inte alls något som uppenbarar ljuset och själens andliga kunskap.” Tänkvärda ord från kyrkofader Maximos Bekännaren.

Vi närmar oss en ljusets högtid, kyndelsmässodagen. Nu på söndag firar vi en kyndelsmässozoomgudstjänst kl. 11. I vår gudstjänst uppmärksammar vi också särskilt samerna, Skandinaviens urfolk, och att vi i Åarjelmïere-Söderhamn bor och verkar på sydsamiskt territorium i Saepmie, samernas land. Kl. 19 är du även välkommen att dela några ögonblick kring ljusbäraren här på Facebook Live. Vi direktsänder från ljusbäraren. Hör av dig så tänder vi ett ljus för dig och det du vill be för nu på söndag kl. 19.

Denna text publicerades första gången den 3 februari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.