Equmeniakyrkan Söderhamn

Det är kyndelsmässodagen (och kyndel är ett gammaldags ord för ljus, tänk på engelskans ”candle”) och vi vill särskilt idag tända lite ljus i mörkret. Om ungefär en timme sänder vi live från ljusbäraren i kyrkan, ber och tänder ljus. Många har redan bett om ljus de vill tända ikväll. Vill du att vi tänder ett ljus också för dig? Säg bara till i så fall. Du kan rent av kommentera här under eller skicka oss ett meddelande om du vill. ”Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det.” (Joh. 1:4-5)

Denna text publicerades första gången den 7 februari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.