4 maj 2024

Trädgårdsfest

Välkommen på trädgårdsfest i Skårekyrkans trädgård lördagen den 4 maj 2024!

Nu börjar det snart bli dags för årets Trädgårdsfest i Skårekyrkan. Varmt välkommen till oss för att köpa plantor, gott fika och hälsa på Sommarskuggan eller få din ytterkruka planterad med finfina blommor!

Läs mer om

Plantering – ta med en kruka och få den fylld med liv!
Barn och unga loppis
Pyssel för barnen
Lotteri
Café
Besök av Sommar-skuggan
växande småplantor
Försäljning av perenner och sticklingar

Barn och unga loppis

Vill du sälja på loppisen på Trädgårdsfesten i Skårekyrkan, lördagen den 4 maj?

Anmäl dig på mejl till anmalan@skarekyrkan.se. Det finns ett begränsat antal platser, först till kvarn.

Försäljningen kommer att ske i Skårekyrkans trädgård under bar himmel (om det regnar flyttar loppisen upp på loftet i kyrkan), Renvallsvägen 28.

Inriktning på försäljningen är barnkläder, ungdomskläder, leksaker, sportartiklar.

Har du med eget bord kan det ställas upp från kl. 9.00. Annars står platserna redo för dig att ”duka upp” från senast kl. 9.30, då har du 30 min på dig att packa upp innan Trädgårdsfesten och loppisen börjar.

Trädgårdsfesten och loppisen startar kl. 10.00. Vi vill att du stannar tiden ut, d.v.s. inte plockar ner innan kl. 13.00.

Kostnad ett bord (ca 180×70 cm) 50 kr, plats för medhavd klädställning 30 kr (OBS! begränsat antal platser för klädställning, meddela om du vill ha tillgång till plats). Kostnaden är den samma oavsett om du tar med ett eget bord eller lånar av oss.

Betalning sker på plats. Betala gärna med Swish. Det går också bra att betala kontant.

Du behåller förtjänsten för det du sålt och du tar hand om saker du har kvar när Trädgårdsfesten är slut.

Pengarna vi får in för platsbokning går till församlingens verksamhet.

Har du frågor? Kontakta oss på anmalan@skarekyrkan.se

Plantering

Ta med en kruka och få den fylld med liv

Vi planterar en vår-kruka åt dig. Du väljer vilka av växterna vi köpt in som du vill ha med i krukan du själv tagit med dig.

Möjlighet att köpa lösa plantor efter kl. 11.30.

Försäljning av perenner och sticklingar

Vi säljer perenner och sticklingar som vi får skänkta till oss. Vill du skänka sticklingar kan du komma med dem till Skårekyrkan under kvällen, fredagen den 3 maj. Vi återkommer om exakt tid. Skriv på varje planta/stickling vad det är.

Vi är intresserade av alla sorters perenner och sticklingar, både för inomhus, växthus och utomhus!

Café

Vårt café är fyllt med många olika härliga hembakade kakor och bakverk. Kaffe, te och saft finnes såklart.

Vill du bidra med kakor/bullar eller liknande är du välkommen att lämna dem i Skårekyrkan under kvällen, fredagen den 3 maj!

Lotteri

Mer info kommer!

Pyssel för barnen

Det kommer troligen finnas möjlighet för barnen att pyssla. Mer info kommer!

Besök av Sommarskuggan

Även detta år kommer vi få besök av Sommarskuggan. Hen kommer inte vara ute på området hela tiden utan komma på flera kortare besök.

Hittar du något skuggslem som Sommarskuggan lämnat efter sig? Håll ögonen öppna!

(Sommarskuggan har lovat att inte vara elak under sina besök och inte spruta ner någon person med skuggslem.)