Equmenia Ung

”Där ljuset växer”

I Equmeniakyrkan i Södertälje vill vi att det ska finnas plats för hela livet!

Därför brinner vi mycket för vårt barn & ungdomsarbete och hoppas att alla våra verksamheter ska få vara en plats där barn och ungdomar får ha roligt och bli sedda.

Vi vill erbjuda en trygg plats där de får växa i tro och i livet, som individ och medmänniska.

Om du har några frågor får du gärna höra av dig till någon av våra ledare som du hittar under respektive verksamhet.

Lördag 11/2 klockan 15.00 bjuder vi in dig till årsfest. Fest med årsmöte! Välkommen

Vill du få uppdateringar om vad vi gör i vår barn och ungdomsverksamhet?
Då kan du följa oss på sociala medier!

Barn- och ungdomsgrupper

Equmenia är Equmeniakyrkans barn- och ungdomsarbete. Equmenia har sin grund i den kristna tron och erbjuder barn och unga att upptäcka mer av vem Jesus är. Vi vill även lägga en grund för att tron på Jesus leder till handlingar som blir till välsignelse för andra. Det är därför som Equmenia finns till.

Equmenia består av cirka 400 lokala föreningar med 19 300 medlemmar över hela Sverige och varje vecka träffas ledare, barn och ungdomar i en mängd olika aktiviteter som innebandyträningar, scoutkvällar och bönegrupper. Genom aktiviteterna kan Equmenia bli en plats där deltagarna blir sedda och får möjlighet att växa i gemenskap med varandra och Jesus.