Scout – sommaruppehåll och vill du bli ledare?

Nu har våra scouter sommaruppehåll. Vi kör igång igen i september. Har du varit med i en patrull under våren så får du information av din ledare om när just din patrull startar upp höstterminen.

Har du ett barn som börjar åk 1 i höst och är intresserad av att börja på scout? Skicka då ett mejl till equmenia@skarekyrkan.se så hör vi av oss när vi vet om vi kan starta upp en ny patrull.

I dagsläget saknas det ledare för att kunna ta emot alla nya scouter som vill börja hos oss. Vi vill därför bli fler ledare!

Är du intresserad av att börja som scoutledare? Kontakta oss då på equmenia@skarekyrkan.se så berättar vi mer vad det innebär att vara scoutledare. Det går också bra att höra av sig direkt till vår kårchef för att få mer information kring att vara ledare.

Kontaktuppgifter till vår kårschef:
Helene Helgesson Hällman
h.helgesson@gmail.com