Equmenias verksamhet under året

Denna text publicerades första gången den 1 september, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Equmenias verksamhet under året

Söndagsskolan avslutade sin termin med inspelning av en väldigt trevlig och uppskattad video och höstterminen startar i mitten av september. Verksamhet anpassas efterhand beroende på gudstjänster osv.

Spårarscout avslutade med lyckad hajkkväll den 8 maj. Man startar höstterminen den 1 september.

Upptäckarscout och äventyrarscout avslutade med ett annorlunda men lyckat läger 21-23 maj på Lia (Ko-vid-Lia). Höstterminen startar den 1 september.

Slash avslutade terminen med det alltid lika uppskattade ”Fångarna på gården” i Boarp den 15/5 och höstterminen startar den 4 september och är nu i Equmeniakyrkan.

Innebandy blir på söndagar kl. 17-18 enligt samma koncept som förra året där alla åldrar som deltar i någon annan verksamhet inom Equmeniakyrkan eller Pingstkyrkan är välkomna.

Equmenias olika ungdomsgrupper fortsätter under hösten med sina verksamheter. Anpassningar sker kontinuerligt mht folkhälsomyndighetens rekommendationer. Scouterna samlas på olika platser med respektive åldersgrupp för att inte vara för många.