Gudstjänst

-en plats för hela familjen

Gudstjänst

Equmeniakyrkan Smålandsstenar vill vara en plats att möta Gud, möta varandra, dela vardagen och växa i tro. Gudstjänsten är en central mötesplats där alla människor ska känna sig välkomna. Vi drömmer om en kyrka där evangelium både syns, hörs och känns. Det speglar också gudstjänsten där även församlingens musikliv gestaltas med olika stilar och olika medlemmar som medverkar. I gudstjänsten kan man både få ta emot men också ge och dela ansvar med andra.

Körsång

I våra gudstjänster försöker vi ha en mångfald av uttryck och medverkande. Utgångspunkten för gudstjänsterna är, med få undantag, kyrkoårets texter och teman. Texter och teman anknyter till personliga och dagsaktuella angelägenheter, i våra liv, i vår tid, vår stad och vår värld.

Vi är många som medverkar och bidrar i Gudstjänsterna

Vi är många som bidrar och medverkar i gudstjänsterna. En blandning av ideella och anställda. Ordet och reflektionen får stor plats. Musiken! Och tid för eftertanke, tystnad, bön och förbön.

I lovsång, bön, predikan och gemenskap söker vi tillsammans Guds väg i våra liv. Till kyrkan får vi komma med vår tro, våra tvivel, vår längtan och våra frågor. Gudstjänsten ska vara vardagsnära, uppmuntrande och vägledande.

I lovsång bön predikan

Efter gudstjänsten är du alltid välkommen att sitta ned en stund över en fika och prata.

Välkommen att vara med och fira gudstjänst i Equmeniakyrkan!

Kyrkkaffe

Gudstjänsten på webben

Vissa gudstjänster (och en hel del annat som händer i församlingen och i equmenia) publiceras i våra digitala kanaler och kan där ses live och/ eller i efterhand. Du kan titta här via hemsidan och på YouTube.