Konfirmation 2020

Denna text publicerades första gången den 1 september, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Konfirmation 2020

Med anledning av pandemin blev det en annorlunda konfirmationshögtid i år. Konfirmationen hölls i Pingstkyrkan den 15/8 och var uppdelad på två grupper vid olika tillfällen. Endast två personer per familj kunde delta mht maximerat deltagarantal. Båda samlingarna livesändes och går att se på vår YouTube kanal.

Konfirmanderna har träffats fredag till söndag varje månad. Man har haft lektioner, samtal, aktiviteter, bön och Gudstjänster där man deltagit. Man har talat om många olika ämnen tex om Gud, döden, de kristna högtiderna, den helige ande, tro och tvivel, dop och föräldraträffar mm. Konfirmanderna kunde tyvärr inte åka på konfa-läger på båten Shalom i år utan hade andra aktiviteter på Tre Björkar. Konfirmandåret har givit många fina och minnesvärda stunder som förhoppningsvis satt spår i livet. Ledare från vår församling har varit Leslie Ron, Axel Svedberg, Magnus Nydén, Camilla Taraboccia och Anna-Lena Möller. Ett stort tack till både ledare och konfirmander!

I början av september startar vi upp vår gemensamma konfirmationsläsning med en ny grupp konfirmander tillsammans med Pingstkyrkan.