Varmt välkomna till årets marknad, basar och auktion

Auktion hemsida

Varmt välkomna på årets marknad, basar och auktion som äger rum
lördagen den 18 november i Equmeniakyrkan i Smålandsstenar. Mellan klockan 15.00 och 17.00 blir det en traditionell marknad med bland annat hembakat, hantverk och lotterier på entréplan medan scouternas basar med tävlingar och lekar som vanligt är på nedervåningen. Det kommer även finnas fika till servering i källaren. Klockan 17.00 startar auktionen i kyrksalen. Efter auktionen serveras smörgåstårta och ostkaka.

Vi tar tacksamt emot t ex kakor, bröd, saft, sylt, godis, hantverk, hemliga paket (värde 50-100 kr, märk till vilken ålder paketet passar) eller annat som vi kan sälja på marknaden, auktionen eller använda som vinster vid lotterier. Det du skänker kan du lämna i Equmeniakyrkan i första hand på fredagen den 17 november kl 17-19, eller lördagen den 18 november kl 9.30-11.00. Tack på förhand!

Jag kan inte vad du kan, nu kan inte vad jag kan…

Nytt för i år är att du kommer kunna köpa eller erbjuda tjänster. Vill du få dina fönster putsade? Bestäm ett pris, som du senare skänker till kyrkan, så kan någon som är villig att putsa dina fönster skriva upp sig och komma hem till dig och putsa fönstrena. Och du kanske är bra på något annat? Skriv upp den tjänst du kan erbjuda och vad det kostar, så har någon annan chansen att få hjälp av dig! Alla pengarna från tjänsterna går såklart till kyrkans verksamhet. Lappen kommer sitta uppe i foajen några dagar innan auktionsdagen, så passa på att fylla i den i förväg. Har du frågor kan du kontakta Anna Henningsson, 073 434 50 57.

Din gåva behövs

Det vi alla behöver hjälpas åt med under dagen är att samla in pengar till vår församling och den verksamhet som bedrivs. Bjud över dig själv och tänk på allt gott som församlingen kan bidra med! Har du inte möjlighet att nörvara under dagen kan du ändå ge en gåva genom att swisha till 123 494 17 20 eller via bankgiro 488-0225, och märk med ”Gåva 2023”.

Tack för din gåva!