Var med och sjung i kören till Advent

Adventskör

Tiden går fort och nu är det snart Första Advent igen. Då vore det trevligt att ha med just Dig i Adventskören. Vi övar 10:e november kl 19.00 i Equmeniakyrkan och 18:e november kl 18.30 i Svenska Kyrkan.

Sen framför vi sångerna dels under Adventslördagen den 29:e november kl 16.00 på Torget när granen tänds. Vårt andra framträdande blir på Gudstjänsten under söndagen kl 10.00 i Equmeniakyrkan

Vi kommer att sjunga följande sånger:

  • Tänd ett ljus och låt det brinna
  • Bered en väg för Herran
  • Jul, jul, strålande jul
  • Pryd Ditt hus för juletiden
  • Go tell it on the mountain
  • Det susar genom livets strid
  • Gå Sion din konung att möta
  • Dagen är kommen


    Varmt välkomna att vara med!