Ge en gåva - logobricka

Ge en gåva till insamlingen

Tack för att du är med och stödjer vårt gemensamma internationella missionsarbete runt om i världen. Din gåva gör skillnad!

Swish: 900 32 86
Bankgiro: 900-3286

Möt våra missionärer

Internationella insamlingen: 1 advent – 31 januari 2024

Ett värdigt liv för alla

Vi tror att varje människa är skapad och älskad av Gud och har därför ett oändligt värde och en inneboende given värdighet som gäller oavsett yttre omständigheter. Långt över 100 år tillbaka har Equmeniakyrkan arbetat med att dela evangelium, visa omsorg och värdighet för de särskilt utsatta. Det har varit ett kännetecken för Guds folk i tusentals år och det ligger i vårt DNA.

Din gåva gör skillnad i världen.

Digitala träffar i januari

Möt våra systerkyrkor

16 januari – Egypten, 18 januari – Indien, 23 januari Kongo-Brazzaville

Det finns för närvarande inga kommande händelser i kalendern.

Tillsammans med systerkyrkorna

Vi arbetar i projekt tillsammans med våra systerkyrkor och lokala organisationer på plats i olika länder utifrån våra tre strategiska områden i Mission 2030.

Evangelium för alla

Ett värdigt liv för alla

En hållbar värld för alla

gåvokort

Gåvokort

Vill du ge bort något meningsfullt i present eller julklapp? Skänk en gåva i någon annans namn. Ladda hem och skriva ut ett gåvobevis att ge bort.

Internationella insamlingen 2023 affisch mockup

Material till församlingarna

För årets insamlingskampanj finns det material som inspelade predikningar, hälsningar från våra systerkyrkor, skärmbilder med mera till församlingarna att inspireras av eller ladda ner.

Giving tuesday

Hjälp till att återplantera träd på savannen i Kongo. 25 kr motsvarar ett träd som kan ge skugga för skolbarn eller inkomst till familjen.

clara kiese på vårdcentralen i Luoz, kongo kinshasa

Vi vill bära budskapet

Vi vill bära ut evangeliets budskap i ord och handling. Uppdraget förenar oss med andra kyrkor i världen. Detta blir verklighet genom att vi bland annat sänder ut missionärer. Just nu har vi flera missionärer ute i våra samarbetskyrkor.

På bilden ser du Clara Kiese som arbetar i Demokratiska republiken Kongo (Kongo Kinshasa)

Din gåva gör skillnad

Märk betalningen med ”internationella”.

Swish: 900 32 86
Bankgiro: 900-3286