Koordinatorer, enhetsansvariga och administrativ chef utsedda

Denna text publicerades första gången den 16 februari, 2012. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Nu har beslut tagits om tillsättningar av samordnings- och chefstjänster i Gemensam Framtid. Beslut om koordinatorer och enhetsansvariga togs i Gemensam Framtids arbetsutskott. Den administrativa chefen tillsattes efter beslut i kyrkostyrelsen.

I kärnverksamheten har Gemensam Framtid tillsatt följande koordinatorer:
Församling: Per Westblom
Lärjungaskap: Tomas Hammar
Samhälle: Christer Daelander
Bildning: Els-Marie Carlbäcker
Internationella relationer: Bertil Svensson
Insamling: George Olvik

Administrativa funktioner
Administrativ chef blir Tommy Aronsson, som är en extern rekrytering med erfarenhet ifrån bankvärlden, som söker sig till idéburen verksamhet. Han är ordförande i Stuvsta missionsförsamling och Sociala Missionen. Han börjar arbeta i månadsskiftet februari/mars.

Som enhetsansvariga för stödfunktionerna har följande personer utsetts:
Personalansvarig: Margareta Smedberg
Ekonomiansvarig blir Tommy Aronsson i egenskap av administrativ chef. Ansvar för fastigheter och förvaltning kommer att lyftas ut i ett särskilt bolag. Pontus Engström kommer att ansvara för detta arbete.
Kommunikation: Görel Byström Janarv
Sekretariat: Helen Åkerman

Nu går arbetet vidare med att bemanna resten av organisationen.