Medarbetardagar med Gudstjänst i fokus

Denna text publicerades första gången den 8 april, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Gudstjänsten stod i fokus på Region Nords medarbetardagar i Hemavan. Genom en blandning av föredrag och kreativa workshops fick medarbetare tillsammans med Bibelfjälls elever möjlighet att utforska gudstjänstens olika delar.

Det blev många engagerade samtal och tisdagskvällens gudstjänst hade förberetts i grupper, där varje grupp fick koncentrera sig på var sin del i gudstjänstflödet. Ulf Bergsviker, lärare på THS och Hanna Ekstedt, Equmeniakyrkan, höll i inspirerande undervisning kring mångfald och kreativa uttryck.

– Jag är verkligen glad över våra modiga medarbetare som så prestigelöst vågar ge sig in i samtal och kreativa övningar. Det har varit en skön blandning av bön och arbete, och mycket värme, säger Lena Bergström, tf regional kyrkoledare.

IMG_2244.CR2

IMG_2252.CR2