Projekt - församlingsstyrelse

Organisationsstöd till samarbetskyrkor i Kongo Kinshasa

Equmeniakyrkan vill bidra till att våra samarbetskyrkor i Kongo Kinshasa stärker sin organisation och ekonomi så att de kan spela en allt större roll bland människor både då det gäller att sprida evangeliet och att förbättra människors levnadsvillkor.

För närvarande får Evangeliska Samfundet i Kongo (CEC) ett stöd för att bland annat höja kompetensen bland de anställda, att få tillgång till modern teknik och att stärka kontakterna mellan den centrala administrationen och de olika regionerna och församlingarna.

Equmeniakyrkan ger också stöd till Förenade Baptistkyrkors Samfund (CEBU) för att stötta dem i deras arbete och på olika sätt höja kapaciteten på det centrala kontoret. Bland annat arbetar man för att det centrala kontoret ska ha en mer regelbunden tillgång till el.

Region:
Land: