Sommarkonfirmation på Klintagården

Denna text publicerades första gången den 15 september, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

konfaklinta-loggaVill du uppleva tre fullspäckade veckor på Öland med bad, lek, sport, kör, andakter, lovsång, undervisning & få vänner för livet?
Är du nyfiken på vem Jesus är eller längtar efter att lära känna Honom bättre?

Då är det dags att anmäla sig till konfalägret år 2017!

VAD ÄR KONFIRMATION?

Konfirmation är en period i ditt liv då du får chans att stanna upp, fundera och
samtala om frågor och ämnen som rör livet och den kristna tron

Under tre veckor på Klintagården möts vi för att tillsammans dela frågor och funderingar. Vi vill skapa en positiv miljö där ingen fråga är för liten eller för stor. Det handlar även om att få testa och utforska den kristna tron, därför kommer vi tillsammans få uppleva kyrkans tro och liv. Du kommer också att träffa nya vänner från hela landet.

Allt detta gör vi genom undervisning, lek, fritidsaktivitet och andakter. Oavsett om du är aktiv i en kyrka eller inte är du Varmt Välkommen!

LÄGERFAKTA:
Tid: 19 juni-9 juli 2017.
Plats: Klintagården, Köpingsvik Öland.
Ålder: Du ska minst ha gått ut åk 8 (vara född 2002 eller tidigare)

Avgift: 9350 kr inkl. logi, mat, mm och kurslitteratur. Om du anmäler dig via en arrangerande församling blir avgiften 8350 kr. (Anmälningsavgiften på 500kr ingår i avgiften och räknas av när du betalar hela lägeravgiften.)

Max antal deltagare: 40 konfirmander.

Förläggning: 4- eller 6 bäddsrum.

Anmälan: Skicka konfirmandens namn, personnummer och adress till hannasara@vasterportkyrkan.se eller stefan@missionskyrkanoskarshamn.se senast 15 november 2016.

Först till kvarn är det som gäller. Efteranmälan kan göras i mån av plats.

Mer info och lite olika röster om lägret hittar du i foldern här:

konfa2017_folder

konfirmation_affisch_2017