Året runt med Equmeniakyrkan

Denna text publicerades första gången den 22 januari, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Den mesta gemensamma verksamheten inom Equmeniakyrkan är löpande från år till år. Utveckling och genomförande sker parallellt. Störst resurser satsas på församlingsutveckling och internationellt arbete. Förutom den löpande verksamheten finns det processer och arrangemang som är mera tidsbegränsade. De processer som pågår flera månader är placerade mitt i förväntad period.

Ladda ned översikten som pdf »

Januari:

12–15 januari – Vinterkonferens

19 januari – Utdelning av Martin Luther King-priset

Februari/Mars:

Insamling til Pastors- och diakonutbildningarna

Ta fram en lekmannautbildning och en styrelseutbildning. Dessa utbildningar kommer genomföras regionalt. Olika startår i olika regioner.

Handlingsplan för Fred och hållbarhet tas fram och börjar implementeras.

20–21 mars – Kallelsedagar

Formulera planer för våra internationella regioner och däri beakta de lokala församlingarnas internationella engagemang.

April:

Insamling till det nationella arbetet

Maj

Insamling till Diakonia

14–16 maj – Kyrkokonferens i Göteborg

Juni:

Almedalen

Juli:

Hönökonferensen

Augusti:

31 augusti – Remisstid slut för ”Kyrkohandboken”. Därefter bearbetning utifrån inkomna reaktioner och kommentarer. Beslut i kyrkokonferensen 2016.

September:

Formulera en strategi för det församlings-grundande arbetet

Oktober:

Regionfester

November:

Bokutgivning ”Kyrka för hela livet”

Besluta om en ny kompetensutvecklingsstrategi för anställda medarbetare och ideella ledare.

December:

Insamling till internationellt arbete