Årsringar – ny tidning ute nu!

Pastorskandidaterna i Equmeniakyrkan publicerar varje år ett nytt nummer av tidningen Årsringar. Årets nummer har precis kommit från tryckeriet och kan nu beställas av församlingarna. Tidningen har i år temat Risk.

Denna text publicerades första gången den 3 mars, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Pastorskandidaterna i Equmeniakyrkan publicerar varje år ett nytt nummer av tidningen Årsringar. Årets nummer har precis kommit från tryckeriet och kan nu beställas av församlingarna.Årsringar15v10-233x300

Tidningen har i år temat Risk. Där finns en artikel om församlingen i Skellefteå som vågade sig ut på stan för att inbjuda till Alphakurser och som genom det fått se en församlingstillväxt. Saoud Bahhi är en pastor från Syrien som vågade ett uppbrott med sin familj och som nu praktiserar i Linköping. Syster Veronica från S:t Davidsgården i Rättvik skriver om trons risk. Vi får även veta mer om en teologistuderande från Brazzaville och om Equmenias nye ordförande.

Som vanligt innehåller tidningen artiklar om kallelse och utbildning till diakon och pastor och vittnesbörd från sådana som utbildar sig till medarbetare i Equmeniakyrkan. Fyra pastorskandidater intervjuas om gudstjänsten och rektor och en lärare på THS skriver var sin artikel. Där finns även foton på alla diakon- och pastorskandidater samt lärare och personal på THS och lärare på den diakonala linjen på Lidingö folkhögskola.

Tidningen är helt finansierad genom annonser och därför går hela försäljningssumman till att stödja pastorsutbildning i de båda Kongostaterna och Sverige. De pengar som går till pastorsutbildningen i Sverige öronmärks för att pastorskandidaterna ska kunna åka på retreat en gång per år samt varje höst besöka en av Equmeniakyrkans regioner.

Vi hoppas att många församlingar ska ta hem tidningar och sälja. Ladda gärna hem informationsbladet här »

Årsringar kostar 40 kr + frakt och kan beställas i enskilda exemplar eller i buntar till församlingen genom till exempel ett mejl till Rune W Dahlén (rune@ths.se).