Barnkördagen blir VÅRROPET

Denna text publicerades första gången den 27 januari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Våren är på ingång och den barnkördag som denna tid på året brukar anordnas i region Stockholm har ställt om till en digital variant – VÅRROPET.

Med en önskan om att kunna stötta och inspirera barnkörledare – och även påminna barnen i körerna om att det finns fler där ute som längtar efter att ses och sjunga tillsammans – kommer material såsom noter, ljud- och filminspelningar kontinuerligt tilldelas de anmälda körledarna. Barnkörledarna använder sig sedan av materialet på det sätt som passar deras respektive sammanhang bäst.

Det är ett härligt gäng körledare anmälda och alla barnkörer blir tillsammans en jättekör som delar sånger och breddar repertoar på det här sättet – så roligt!

Om du är intresserad av att veta mer om det här inspirationsprojektet, för att kanske göra något liknande i din region – tveka inte att höra av dig till sangarforbundet@equmeniakyrkan.se.

Vi ser fram emot en riktigt inspirerande vår tillsammans!

Vårropet arrangeras av Equmenia nationellt och Region Stockholm, Equmeniakyrkans sångarförbund samt Studieförbundet Bilda.