Dag om lärande samt Medarbetarförbundets årsmöte 15 april i Söderhamn

Denna text publicerades första gången den 19 mars, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Inbjudan från Medarbetarförbundet i Region Mitt till alla medarbetare.
I Region Mitt finns ett medarbetarförbund som bl.a. lyssnar in vilka behov som finns hos de anställda i församlingarna och utifrån det gör arrangemang.

Kostnad för dagen 200 kr (mat, fika).

Anmälan senast 10 april. Betalas vid ankomst.
Anmälningsformuläret är stängt, vid anmälan eller frågor, ring Teta 070-230 51 50

9.30  Dropp in fika.
10.00 Morgonbön.
10.15 – 12.15 Föreläsning 1 om lärande.
Leif Strandberg, pedagog, psykolog, författare, boende i Söderhamn. Leif har ägnat en stor del av sitt yrkesverksamma liv som psykolog åt skola och lärande. Han har skrivit boken; Vygotskij, barnen och jag. Leif återkommer då och då på Sveriges Radio Tankar inför dagen.
12.15  Lunch i Missionskyrkan. Det serveras lax
13.00 Föreläsning 2 om lärande. Leif Strandberg.
14.00 fikapaus.
14.15 Föreläsning folkbildning. Ola Bojestig, rektor Härnösands Folkhögskola.
15.15 Årsmöte medarbetarförbundet i Equmeniakyrkan och Equmenia Region Mitt.
Slut och hemfärd.

Vill du veta mer om vår föreläsare så kan du läsa den här artikeln i Hela Hälsingland om hans förhållande till pedagogen Vygotskij här
Här kan du läsa om den bok som Leif Strandberg skrivit.

I Söderhamn används P-skivor 2 timmar, leta bra p-platser (Idrottshallen, Tingshus parkering = bredvid kyrkan, Norrtullsgatan där det inte behövs P-skiva)

f6f1a0bf7f-region mitt
Equmenia-Mitt-Farg