Equmenia och internationell mission | v. 51

Gud, idag ber vi att det arbete som sker i Equmenia ska vara så öppet att alla barn och unga känner sig välkomna. Vi ber varje ledare ska se hur de kan skapa en miljö där det sker trygga möten. Så att alla känner sig välkomna, för alla barn är lika olika.

Gud, vi ber för den pågående insamlingen till internationell mission. Vi ber att de medel som behövs för att kunna upprätthålla vårt gemensamma missionsarbete kommer in. Gud, välsigna alla som bidrar på ett eller annat sätt och välsigna alla våra systerkyrkor.

Gud, vi tackar för livet och för den skapelseväv vi är en del av. Tack Jesus att du kom till jorden för att leva här som en av oss. Tack för din kärlek som omfamnar allt du skapat. Tack för glädjebudskapet om frid på jorden.

Amen

På hjärtat med Karin Wiborn är Equmeniakyrkans bönepodd. Tillsammans med Karin följer vi Equmeniakyrkans förbönskalender och ber för det som för stunden är aktuellt i vår förbönskalender. Podden finns där poddar finns och ett nytt avsnitt kommer varje tisdag morgon. Detta är bönen som Karin bad i veckans podd.