Equmeniakyrkan i Almedalen 2013

Välkomna till seminarier, mingel och gudstjänst med Equmeniakyrkan. Vi finns på plats i Vårdklockans kyrka från tisdag kväll till söndag.

Denna text publicerades första gången den 24 juni, 2013. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Publicerade inlägg om Equmeniakyrkan i Almedalen »

Sändningarna på Bambuser »

IMG_3179_Vårdklockans_kyrkaUnder Almedalsveckan 2013 bjöd Equmeniakyrkan in till seminarier, mingel och gudstjänst. Vi fanns på plats i Vårdklockans kyrka från tisdag kväll till söndag.

Seminarierna fokuserade på kyrkornas och religionens roll i samhällsbyggandet. Lasse Svensson, kyrkoledare och Sofia Camnerin biträdande kyrkoledare medverkade i seminarier. På söndagen avslutades aktiviteterna med Gudstjänst i Vårdklockans kyrka.

Seminarierna och gudstjänsten sändes live via Bambuser.

Ett varmt tack till dig som besökte oss under veckan!

Programmet och affischer
Alla »
2-7 juli »
hela »