Förbön & ljusmanifestation 16 januari

Denna text publicerades första gången den 10 januari, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

#rättilltro

Många kyrkor har de senaste åren fått ta emot, undervisa, döpa och stödja konvertiter. Men många konvertiter ses inte som trovärdiga av Migrationsverket. Genom en ekumenisk förbönsgudstjänst och en ljusmanifestation i Stockholm den 16 jan vill Sveriges kristna råd ge möjlighet för alla som vill, att vara med och belysa denna situation och stötta konvertiter och församlingar. Kyrkorna vill se en förändring i Migrationsverkets hantering i konversionsärenden.

I Linköping arrangerar Linköpings kristna råd en ekumenisk förbönsgudstjänst och en ljusmanifestation samtidigt för att stötta våra vänner i Stockholm och för att göra det lätt att vara med på manifestationen även i vår egen stad. Förbönsgudstjänsten hålls i Missionskyrkan kl.18.00 och vi går därefter tillsammans till Stora torget för en ljusmanifestation.

Ta gärna med ett eget ljus (gravljus eller batteriljus) att placera på marken vid ljusmanifestationen!

Nedan finns en affisch för arrangemanget, samt länk till ett facebook-evenemang:

Affisch Förbönsgtj. & ljusmanifestation