Arken

Logga in i Arken

Nu är systemet öppet och du kan logga in med ditt digitala BankID. Börja med att gå en av intro-träffarna för att förstå systemet och få en bra start!

Välkommen till Arken – Vårt nya medlemssystem!

Nu har vi stigit ombord på Arken, vårt nya medlemssystem för församlingar och Equmenia-föreningar. Arken ersätter vårt tidigare medlemssystem, Repet, och införs med flera spännande uppgraderingar och nya funktioner.

Varför Arken? Arken är framtaget för att skapa en smidigare och mer integrerad användarupplevelse. Vi har lyssnat på feedback från våra användare och implementerat funktioner som inloggning via BankID och förbättrad säkerhet. Med Arken vill vi att det skall bli enkelt att hantera församlingsaktiviteter, medlemsregister och till viss del kommunikation – allt på en och samma plattform.

Funktioner och fördelar med Arken:

• Enhetligt system: Sammanför funktionerna från fyra olika system (Medlem, Insamling, Kommunikation, Pension) till en enda, kraftfull plattform.
  • Modern teknologi: Bygger på den senaste teknologin för att säkerställa snabb, pålitlig och säker hantering av medlemsdata.
  • Tillgänglighet: Fullständigt webbaserat och mobilanpassat, vilket gör att det kan användas från vilken modern webbläsare som helst eller direkt från din mobiltelefon.

Ny app för närvarohantering

Om du har en behörighet i Arken som ledare för en grupp så kan du enkelt hantera närvaro och deltagare i din grupp direkt i appen. Ladda ner appen Softadmin till din mobila enhet.

Skanna sedan QR-koden nedan med Softadmin®-appen.

Support kontakt

Har du kört fast med något i systemet och behöver hjälp? Hör av dig så hjälper vi dig. Missa inte de utbildande supportvideos som finns inne i systemet.

Öppettider telefonsupport
Måndag – Fredag 09.00-15.00

Support under sommaren
Vecka 26 (24-28 juni 2024)
Vi hänvisar till vår e-post och svarar inte på telefon

Vecka 27 (1-5 juli 2024)
Supporten är sommarstängd

Vecka 28 till 32 (8/7 till 9/8 2024)
Under perioden kan det ta längre tid att få svar på ett supportärende.

För support via mail: support@arkenmedlem.se
För support via telefon: 08-580 031 69

Om du behöver tillgång till Användarinformation kan du kontakta EQ Admin eller EK Admin för information. I supporten i Arken gällande behörigheter finns det även information hur man tillgång till sidan.

Frågor & svar

Den enskilt största fördelen med Arken är att vi får ett modernt system där vi slår ihop 4 system till 1 system på en modern plattform och i detta effektiviseras arbetet.

Då medlemssystemet Repet nu står inför några större uppgraderingar som behöver göras samt att insamlingssystemet inte fungerar helt tillfredsställande har vi försökt hitta en lösning där alla fyra delarna Medlem, Insamling, Kommunikation och Pension finns med och integreras i ett och samma system

Ja, de församlingar och föreningar som idag är anslutna till Repet kommer att flyttas över till det ny systemet.

Ja, all data kommer att flyttas över automatiskt vid ett visst datum. Enskilda användare med admin rättigheter kan behöva uppdatera sina uppgifter. Mer information kommer!

Tidsplanen som vi har nu är att det skall vara färdigtestat och klart för drift i slutet av våren 2024.

Ja i samband med lansering kommer vi att erbjuda digitala ”Kom igång” träffar. Det kommer även att finnas support videos att titta på och personal man kan ringa eller maila för att få support och komma igång.

Den kommer att ersättas med en ny app. Appen är mer användarvänlig, snabbare och säkrare.

Med mobilt BankID

Javisst, det kommer att gå bra, men man kommer att behöva meddela detta till oss så att vi kan lägga upp er i det nya systemet. Vår förhoppning är att fler kommer vilja använda detta och hur detta skall göras kommer vi återkomma till.

Det är ett företag som heter Multisoft som bygger detta. I en upphandling med över 20 olika leverantörer så föll valet på Multisoft

Samarbete med Multisoft

Tillsammans med företaget Multisoft bygger vi ett framtidssäkert medlems- och insamlingssystem baserat på Multisofts grundkoncept Softadmin® Member.