Arken

Logga in i Arken

Nu är systemet öppet och du kan logga in med ditt digitala BankID. Börja med att gå en av intro-träffarna för att förstå systemet och få en bra start!

Välkommen till Arken – Vårt nya medlemssystem!

Nu har vi stigit ombord på Arken, vårt nya medlemssystem för församlingar och Equmenia-föreningar. Arken ersätter vårt tidigare medlemssystem, Repet, och införs med flera spännande uppgraderingar och nya funktioner.

Varför Arken? Arken är framtaget för att skapa en smidigare och mer integrerad användarupplevelse. Vi har lyssnat på feedback från våra användare och implementerat funktioner som inloggning via BankID och förbättrad säkerhet. Med Arken vill vi att det skall bli enkelt att hantera församlingsaktiviteter, medlemsregister och till viss del kommunikation – allt på en och samma plattform.

Funktioner och fördelar med Arken:

  • Enhetligt system: Sammanför funktionerna från fyra olika system (Medlem, Insamling, Kommunikation, Pension) till en enda, kraftfull plattform.
  • Modern teknologi: Bygger på den senaste teknologin för att säkerställa snabb, pålitlig och säker hantering av medlemsdata.
  • Tillgänglighet: Fullständigt webbaserat och mobilanpassat, vilket gör att det kan användas från vilken modern webbläsare som helst eller direkt från din mobiltelefon.

Ny app för närvarohantering

Om du har en behörighet i Arken som ledare för en grupp så kan du enkelt hantera närvaro och deltagare i din grupp direkt i appen. Ladda ner appen Softadmin till din mobila enhet.


 Skanna sedan QR-koden nedan med Softadmin®-appen.

Medgivande 2025

Insamling 2025

Rekommendationen till alla församlingar är att börja med insamling av medgivanden redan hösten 2025.
Ni skall samla in vilka personer som vill ge sitt bejakande över frågan: Accepterar du att Equmeniakyrkan för 2025 kan ta med dig i statsbidragsansökan för att visa vilka personer som är knutna till vår församling?

Arken är ett hjälpmedel där du kan skriva ut listor för medgivanden och registrera de som har gett sitt medgivande.
Orginalhandling skall sparas i 2 år i ert arkiv.

Muntligt eller signerat medgivande

När vi samlar in medgivaden så kan det ske genom ta in ett muntligt yttrande, e-post, handuppräckning eller SMS. Det blir den som samlar in som blir ansvarig för att insamlingen har gått rätt till.


Skriftligt medgivande

När man samlar in skriftligt medgivande så ska personen själv skriva under bidragsunderlaget. Den enskilda personen signerar en bidragsunderlaget där personuppgifter som Namn, adress, postnummer, ort och födelsenummer (ÅÅÅÅ-MM-DD) skall finnas med..

Support kontakt

Har du kört fast med något i systemet och behöver hjälp? Hör av dig så hjälper vi dig. Missa inte de utbildande supportvideos som finns inne i systemet.

Öppettider telefonsupport
Telefonsupporten har öppet:
9-16 måndag – torsdag
9-14 fredag

Supporttelefonens tider
08-580 031 69

För support via mail: support@arkenmedlem.se
För support via telefon: 08-580 031 69


Om du behöver tillgång till Användarinformation kan du kontakta EQ Admin eller EK Admin för information. I supporten i Arken gällande behörigheter finns det även information hur man tillgång till sidan.

Frågor & svar

Med mobilt Bank-ID, se ovan.

Vårt medlemssystem har både filmer och hjälptexter som beskriver hur du hanterar olika åtgärder. Du finner dem som inloggad i Arken. Vi har även support för dig via mejl och telefon.

Appen underlättar närvaro hantering för aktiviteter mm
Ladda ner Softadmin appen och hämta QR koden inne i Arken vid ditt namn.

En firmatecknare i församlingen skickar in ett digitalt avtal att börja med Arken. Kontakta Arken support för mer information.

Det kostar inget att använda Arken.

Församlingen har ansvar att uppdatera Arkens uppdrag och personuppgifter löpande.

Ek Admin är den som har ansvar för att hantera uppdrag i församlingen. Vissa uppdrag ger direkt behörighet att sköta Arken.

Firmatecknare för församlingen skickar in en digital blankett för ny Admin/avslut Admin via Equmeniakyrkans hemsida. Kontakta Arken support för mer information.Det är endast Arken support som kan lägga upp och avsluta behörigheterna EK Admin.

Alla former av register (även analoga) har ett krav på tillförlitlighet och korrekthet. Därför behöver man hantera alla uppgifter som viktiga. Personnummer hjälper församlingen att har rätt uppgifter gällande namn och adressuppgifter. De uppdateras med hjälp av folkbokföringen en gång i månaden.

Statistik är församlingens verksamhet för året som gått. Det är viktig att lämna in statistiken innan 20 januari så att Equmeniakyrkan centralt och regionalt kan följa församlingarnas utveckling över tid.

Medgivande är en medveten handling av personer som finns i församlingens verksamhet. Medgivande kan ges antingen skriftligt alternativt muntligt under verksamhetsåret.  Underlaget sparas i församlingen och omvandlas till en siffra som lämnas i statistikmodulen.

Församlingen och Equmeniakyrkan har ett gemensamt ansvar att sköta Arken. I systemet finns inbyggda funktioner för att säkerställa GDPR kraven.

Vi hänvisar till sidan som ger mer information om pension. Ni kan även sända E-post till personalen, pof@equmeniakyrkan.se

Samarbete med Multisoft

Tillsammans med företaget Multisoft bygger vi ett framtidssäkert medlems- och insamlingssystem baserat på Multisofts grundkoncept Softadmin® Member.