Församlingsutvecklare Region Öst av Equmeniakyrkan, 100%.

Denna text publicerades första gången den 16 januari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Arbetstid

Omfattning är på 100% och placerad på regionkontoret i Jönköping.

Arbetet som församlingsutvecklare innebär att du

• Verkar för församlingars förnyelse, utveckling och växt
  • I samarbete med regional kyrkoledare planerar, inbjuder till, genomför utbildning för församlingshandledare inom regionen.
  • Är bekväm i rollen som förkunnare genom att tala hopp & tro in i församlingarna.
  • Vill jobba med både evangelisation och församlingsutveckling.
  • Vill processa församlingar i att våga tänka kreativt och utanför ”boxen”.

Fokus i arbetet ligger i att inspirera, ta initiativ till och stödja församlingarna i deras utvecklingsprocesser. Du behöver möta och vara lyhörd för varje enskild församlings unika behov, samtidigt uthålligt och långsiktigt arbeta utmanande i processer. Du behöver vara bekväm med förkunnelse, undervisning och att skapa relation mellan församlingar och styrelser. Du är utbildad i teologi samt med fördel har erfarenhet av att arbeta som församlingsföreståndare.
Du kommer att ingå i regionens arbetslag med regional kyrkoledare, administratör, evangelist, Equmenias regionsamordnare och föreningsutvecklare.  Du ingår även i det nationella nätverket av regionala församlingsutvecklare.

Tjänsten är tillsvidare, med provtjänstgöring 6 mån.

Tillträde: Enligt överenskommelse, dock senast 15 augusti 2021

Sista ansökningsdag: 31 januari 2021

Kontaktperson:

Ansökan med personligt brev och CV skickas till Johan Einarsson johan.einarsson@equmeniakyrkan.se

För mer information kontakta:
Regional kyrkoledare Johan Einarsson johan.einarsson@equmeniakyrkan.se 0702301948

Facklig representant Vision Mikael Lindholm som facklig representant: 08-580 03 161