Förtroenderåden möts

Denna text publicerades första gången den 20 mars, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Förtroenderådet möts under våren inom de sex delregionerna i Region Mitt.
Information om plats och datum finns i kalendern.

De sex delregionerna är Jämtland, Västernorrland, Hälsingland, Gästrikland, Dalarna samt Norduppland.
Till dessa samlingar är alla representanter som församlingarna anmält till förtroenderådet välkomna men också representanter från andra församlingar.
Vi får tillfälle till fortsatta samtal om hur kontakter och samverkan bäst kan utvecklas inom delregionen. Det blir också möjlighet att dela något om motioner och annat inför kyrkokonferensen. Jag får ganska mycket frågor kring nytt namn och nya stadgar och vi tar också upp denna fråga.

Hör av er om ni har frågor inför samlingarna eller vill anmäla ärenden som vi bör behandla.
Hälsningar
Lennart Renöfält