Gf-helg i Sthlm

Denna text publicerades första gången den 8 april, 2011. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Dagen inleddes med tåg från GBG kl 06:00 till Sthlm för sammanträde kl 9 varefter det skulle göras en del inköp till den första samlingen i den GF-helg vi nu är mitt inne i. Idag var det medarbetarsamling i Immanuelkyrkan, Sthlm, och upplägget var ungefär detsamma som i Göteborg för någon dryg månad sedan, dvs Tomas Boström höll samman och ledde samtal, PA Sahlberg talade om ”Postkristendomska” och undertecknad informerade mer allmänt om processen. Skillnaden var att denna gång medverkade Ida Hennerdal från equmenia och Kerstin Enlund från Bilda och gav input och utmaningar.

I morgon väntar styrelsedag med GF-styrelsen mellan 10 och 16 och sedan mellan 16 och 18 informations- och samtalssamling rörande GF och därefter viskonsert med Tomas Boström och på det efterföljande kaffet information från undertecknad. Allt detta händer i Rotebrokyrkan i Sollentuna.

På söndag medverkar Tomas Boström i gudstjänsten i Andreaskyrkan på Söder och på kyrkkaffet efter informerar undertecknad igen om nuläget i processen. Varmt välkommen till GF-helg i Sthlm-regionen!

/Lasse Svensson