Förtroenderådet möts 10 oktober – anmäl dig nu!

Under Regionfesten i Sundsvall sammanträder också förtroenderådet i Region Mitt.
Anmälan behövs för att planera lunchen.
Till förtroenderådet får varje församling skicka en representant.
Vi behöver dialogen med varandra och vi behöver stärka samverkan och samhörighet.

Denna text publicerades första gången den 30 september, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Anmälan behövs för att planera lunchen – gör det här:

Du som är vald som representant för din församling är varmt välkommen. Om din församling inte utsett någon representant ännu så är ni ändå välkomna att skicka en sådan till mötet. Om du har förhinder så är jag tacksam för information om det kommer någon ersättare eller om ni inte kan delta från er församling.

Samlingen för förtroenderådet är kl. 11.00 – 12.00 samt 13.30 – 14.30.

Dessutom är du välkommen att delta i resten av programmet under Regionfesten som startar 9.30 och slutar med gudstjänst 16.00. Se information om innehåll och tider här på hemsidan.

Frågor för vårt samtal:

1. Inledning
  2. Närvaro – representerade församlingar
  3. Genomgång av tider och ärenden för dagens samling
  4. Församlingsutveckling – nuläget i församlingarna och möjlighet till stöd
  5. Mångfald/flyktingar – hur möter vi behov och ser möjligheter?
  6. Överenskommelse med Svenska Kyrkan – remiss nu
  7. Jobbar Equmeniakyrkan nationellt/regionalt med rätt saker – möter vi de behov som finns i församlingarna? Vi skickar med bidrag till Equmeniakyrkans arbete med verksamhetsplan för kommande år.
  8. Kristen&Kvinna – kort presentation
  9. Klimatfrågan – hur påverkar den oss i församlingarna?
  10. Hur styrs vår församling – behov av styrelseutbildning?
  11. Övriga frågor

Om ni har ytterligare frågor ni vill ta upp så hör av er till Lennart Renöfält lennart.renofalt@equmeniakyrkan.se