Konferens: Utmaning Kongo!

Denna text publicerades första gången den 4 september, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Utmaning Kongo - konferensVälkommen till en konferens om Kongoländerna!

Hur är läget i Kongo Kinshasa och Kongo Brazzaville och i våra samarbetskyrkor? Vad gör Equmeniakyrkan i samverkan med samarbetskyrkorna?

Detta och mycket mer kommer presenteras, samtalas om och behandlas i seminarier / workshops lördag 26 oktober i Immanuelskyrkan, Jönköping. Vi kommer ha medverkande av en Kongokör (Kintwadi), av Kongo Brazzavilles kyrkoledare, av våra egna arbetsgrupper och personal och av Professor Maria Eriksson Baaz som är uppväxt i Kongo Kinshasa och som doktorerat på situationen i Kongo. Dagen avslutas med en konsert med Kintwadi och svenska musiker.

Ladda ner: Utmaning Kongo.pdf

• Presentation av länderna och samarbetskyrkorna
  • Information om olika församlingars kongoengagemang och tips
  • Videohälsningar från Equmeniakyrkans missionärer