Körutskicket blir KRUTskicket

Denna text publicerades första gången den 22 januari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Krutskicket

Equmeniakyrkan har ett fantastiskt Sångarförbund som under mer än 20 år tagit ansvar för att sammanställa och skicka Körutskicket med information till alla sångare, musiker, körledare och musikansvariga i våra församlingar.

När Equmeniakyrkan bildades gjordes en breddning av musikarbete till ”musik och kreativa uttryck”, förkortat till KRUT. I KRUT-arbetsgruppen på kansliet ingår representanter för Sångarförbundet, Musikkårsförbundet, Brukssånger, Equmenia och Equmeniakyrkan och har allt som handlar om musik och andra kreativa uttryck på sitt bord.

Nedan kan du läsa en fortsättning på Körutskicket men med en kursändring till ett nyhetsbrev med Equmeniakyrkans KRUT-arbetsgrupp som avsändare. Här samlar vi samma typ av information som fanns i Körutskicket men paketerat i en lite annan form. Stort tack Sångarförbundet för alla år ni har skött utskicket, nu fortsätter vi tillsammans!

Vill du också få KRUTskicket till din e-post? Maila lena.wohlfeil@equmeniakyrkan.se så kommer du med på listan!