Kyrkoledare Lasse Svensson besöker Ecuador

Denna text publicerades första gången den 23 januari, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Den här veckan besöker Kyrkoledare Lasse Svensson vår samarbetskyrka, Förbundskyrkan i Ecuador. Han är inbjuden till samfundets årsmöte som hålls 23 – 25 januari. Där kommer Lasse att predika, delta i pastorsordination och informera om Equmeniakyrkan. Temat för Förbundskyrkans årsmöte är ”Mot djupare vatten… Låt oss kasta ut våra nät…” från Lukas 5:4.

Lasse landade i Quito i tisdags och togs emot av missionärsfamiljen Hermansson. På detta foto nedan syns Petter och dottern Alicia Hermansson

IMG_3461_small

…och här är Petter och Lasse.

IMG_3486_small

Igår besökte Lasse samfundets kontor och två församlingar i Quito. Santisima Trinidad (se bild nedan) är en församling som har planterat många nya församlingar främst i huvudstaden Quito, men också i andra delar av landet.

IMG_3482_small

På kvällen predikade Lasse i Jakobs församling i Quito (Santiago på spanska) och i fotot nedan syns lovsångsbandet i den församlingen.

IMG_3487_small

Förbundskyrkan i Ecuador heter på spanska Iglesia del Pacto Evangélico del Ecuador.