Madeleine Hansson blir ny personalchef i Equmeniakyrkan

Efter semestrarna börjar Madeleine Hansson som ny personalchef för Equmeniakyrkan. Madeleine kommer närmst ifrån Pingst – Fria församlingar i samverkan där hon arbetat som direktor. Madeleine har även en tidigare bakgrund som administrativ chef i näringslivet. Vi är glada att Madeleine börjar hos oss i Equmeniakyrkan och har gjort en liten intervju med henne.

Välkommen Madeleine Hansson som ny personalchef i Equmeniakyrkan. Vem är du?
Jag är 56 år, gift med Tomas, trebarnsmamma och bor på Kungsholmen. Har de senaste sju åren arbetat inom Pingst, vars lokaler finns i samma hus som Equmeniakyrkans. Jag är en varmt troende, social och utåtriktad person som värdesätter goda relationer.

Vad skulle du vilja bidra med in till vår kyrka?
Jag hoppas kunna bidra med min kunskap och erfarenhet från liknande sammanhang. Min ambition är att Equmeniakyrkan ska vara en trygg organisation där medarbetare trivs och känner att de utvecklas. Högt i tak, men samtidigt respekt för varandra och olika åsikter är ledord för mig.

Vad gör du när du inte arbetar?
Vi har precis köpt ett gammalt 1800-talshus i Siljansnäs som vi på sikt varsamt ska renovera och försöka bevara. Annars tar jag gärna en tur med båten till nån mysig kobbe, men allra helst är jag med mina tre barnbarn och hittar på något skoj.

Vad har du för favoritplats att vara på?
Gräsö är mitt smultronställe på jorden, där är jag gärna och ofta. Har i princip bott där under pandemin det senaste året.