Medarbetardagar på Undersvik

Denna text publicerades första gången den 12 september, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Den 25 – 26 mars 2020 blir det medarbetardagar på Stiftsgården i Undersvik för medarbetare i Region Mitt i aktiv tjänst och pensionärer.

Vi börjar på onsdagen den 25 mars kl 10 med fika och avslutar torsdagen den 26 mars kl 15 med fika. Däremellan kommer vi ha seminarier, gudstjänster och årsmöte för medarbetarförbundet.
Detaljerat program och anmälan kommer att komma senare. Men redan nu kan vi avslöja att vår kyrkoledare Lasse Svensson kommer medverka under onsdagen med bl.a. tankar kring kyrkans tema “Till jordens yttersta gräns”, och att Equmenias förbundssekreterare Carin Dernulf kommer medverka under torsdagen med ett seminarium som berör psykisk ohälsa bland ungdomar, något vi allt mer kommer i kontakt med genom konfirmandarbetet och tonårsarbetet.

Notera dagarna redan nu i din almanacka och du som är i tjänst bör ta upp detta med din styrelse tillsammans med kostnaden för dagarna som kommer hamna på 1650:- för de i aktiv tjänst. Kostnaden för de som är pensionärer är 1250:-.
Skulle det finnas frågetecken kring finansieringen så ta gärna kontakt med vår regionale kyrkoledare P-O Byrskog eller församlingsutvecklare på regionen Sara Löfstedt eller Lars Söderlund i Borgenkyrkan Tierp som är ordförande i Medarbetarstyrelsen.

Anmälan och schema finns här: