Missionsskolan på Lidingö

Denna text publicerades första gången den 6 juni, 2014. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Jag skriver inte så mycket själv här utan länkar bara vidare till den avskedstext som Rune W Dahlén skriver med stor innerlig kärlek till den plats som varit så betydelsefull för så många.

Vemod- och tacksamhet!

Kalle Larsson har ordnat och förtecknat  Teologiska seminariets arkiv under det här året och det stora arkivet kommer under 2014 att deponeras på Riksarkivet – så vi har anledning att återkomma med mer Missionsskolehistoria på bloggen.

Har du själv minnen att berätta om Teologiska seminariet, Missionskolan eller Folkhögskolan– skriv gärna ner dem och sänd till oss,  Equmeniakyrkan, Arkivet, Box 14038, 167 14 BROMMA, märk kuvertet med Lidingöminnen. Du kan också maila katarina.thurell@equmeniakyrkan.se.

Katarina Thurell

arkivarie