Några till evangelister

Denna text publicerades första gången den 14 november, 2013. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

IMG_3700_200Är det inte allas uppdrag att berätta om tron? Equmeniakyrkans evangelister skriver om lidelse och längtan i boken där de riktar blicken både framåt och bakåt.

Idag på Ekumeniska centret i Alvik presenterade Carl Olov Hultby och Britta Hermansson boken Några till evangelister – om lidelse och längtan. Problem i tågtrafiken hindrade de andra skribenterna att delta.

Carl-Olov berättade om hur boken kom till, om att sätta hjärtan i brand, att ha fokus på Jesus Kristus och låta det vara ärendet. Inget annat. Förebilderna genom historien beskrivs och evangelisterna lyfter med lidelse fram sin arena och längtan att förmedla evangeliet i vår tid.

Hoppet för framtiden är att också fler ska uppleva ärendet. Därför anordnas en konferens med evangelisten i centrum i kommande helg i Nässjö. Panelsamtal, seminarier, lovsångskvällar och förkunnelse präglar samlingarna. Och så lanseras boken som finns att köpa och beställas på Votum Förlag.