Nåt nytt i det nya?

Denna text publicerades första gången den 19 augusti, 2010. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Ja, det är ju frågan. Anders Marklund och jag har suttit hela dagen och stött och blött, pratat och funderat, bett och skrattat. Om vi blivit klokare av det? Tja, även den längsta resa börjar med ett första steg och för oss tog vi en del steg mot att skapa en gemensam förståelse av hur vi vill tala om den nya kyrkan.
Men lätt är det inte. Det får inte bli kyrkopolitik där man kompromissar och söker minsta gemensamma nämnare – det blir uddlöst och platt. Det får inte bli för detaljfokuserat så vidden snävas in i nåt trångt. Tydligt förankrad i bibeln och den tro som burit ända hit vill vi med ett nytt språk för nya människor idag erbjuda evangeliet. För liv idag och i evighet. För att det är så gött!

Nu ser jag fram emot att träffa styrelsen och samtala, be och fundera tillsammans lördag och söndag.

Och redan på måndag MÅSTE en ny hemsida och ett knippe andra kanaler dras igång på bred front med info om alla kommande samlingar och allt vad som händer.

Nu sitter man i Skövde och väntar på tåg till Stockholm som är ca 45 minuter försenat. Men man kan ju blogga…

/Lasse