Nominerade regionala kyrkoledare

Denna text publicerades första gången den 30 januari, 2013. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

hela_sverigeVid kyrkokonferensen 2013 kommer regionala kyrkoledare att utses på förslag av kyrkostyrelsen. Församlingarna har inbjudits att nominera personer till tjänst som regional kyrkoledare och enskilda har getts möjlighet att inkomma med egen intresseanmälan för de olika tjänsterna. Flera personer som är nominerade har också sökt de olika tjänsterna. Vissa kandidater står till förfogande för uppdrag i EN region, andra är öppna för uppdraget i flera regioner. Nedanstående lista innehåller namnen på de som accepterat nominering och/eller själva sökt tjänst och medgett publicering. Den arbetsgrupp som utsetts av kyrkostyrelsen arbetar också med kandidater som för närvarande önskar vara anonyma.

Eddy Alexandersson
Anders Bernspång