Nu bygger vi ut!

Nybyggarupprop 2 2012: Björklinge Missionsförsamling hoppas och tror att människor i alla åldrar ska hitta en trivsam gemenskap i vår deras kyrka efter ombyggnaden.

Denna text publicerades första gången den 20 augusti, 2012. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Nybyggarupprop 3, 2012

Björklinge Missionsförsamling har 75 medlemmar och finns i Björklinge (ca 5000 invånare) två mil norr om Uppsala. Den första missionskyrkan på orten byggdes för 125 år sedan. Idag bedriver vi vår verksamhet tillsammans med Skuttunge Missionsförsamling.

Den senaste ombyggnaden av vår kyrka gjordes 1975. Nu behöver vi bygga ut lokalerna för att kunna möta dagens behov bättre. Vi behöver bland annat fler toaletter, större handikapptoalett, hiss till övervåningen och bredare trappa, nytt kök, arbetsrum till våra anställda, vikvägg mellan kyrkan och församlingsvåningen för att kunna nyttja dem bättre, en öppnare estrad samt en dopgrav.

Förskolan som hyr lokalerna behöver egen ingång som också blir handikappingång. Efter utbyggnaden som blir på 180 m2 får vi möjlighet att ha verksamhet dagtid samtidigt som förskolan.

Vår verksamhet är, förutom gudstjänster och bönegrupp, pensionärsverksamhet (RPG) och ett SMU med tonår, familjescout och barnkör. Vi hoppas och tror att människor i alla åldrar ska hitta en trivsam gemenskap i vår kyrka, en gemenskap där Jesus är i vår mitt.

Bygget påbörjades i april och pågår nu för fullt. Entusiasmen är stor och frivilliga insatser görs för att minska kostnaderna. Trots detta kommer församlingen att ha stora skulder. Tack för att Du vill bidra till att vår kyrka blir en öppen plats för fler!

Tack för att du ser till så att Gemensam Framtid växer!

För bidragsdelegationen, augusti 2012
Anna Mattsson             Bertil Svensson

Ladda ner upprop 3, 2012 »