Ny resa till Thailand

Efter förra årets omtyckta resa till Equmeniakyrkans arbete i norra Thailand erbjuder vi nu en ny möjlighet. Du få uppleva norra Thailand, möta Ernviks, träffa minoritetsfolket karener, besöka kyrkor, elevhem och andra arbeten som Equmeniakyrkan samarbetar med.

Denna text publicerades första gången den 19 april, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Resa till Thailand 26 okt – 3 nov 2018

För 4 000:-/person (troligtvis lite billigare för barn) kan du få uppleva norra Thailand, träffa familjen Ernvik (Equmeniakyrkans  missionärer), lära dej mer om och träffa minoritetsfolket karener, samt besöka kyrkor, elevhem och andra arbeten som Equmeniakyrkan samarbetar med. Resan är anpassad för både barn, tonåringar, vuxna och pensionärer. Några nätter kommer vi sova på uppblåsbara liggunderlag/vanliga liggunderlag på golv i byar.

Du ordnar och betalar själv din resa till och från Thailand, och om du vill kan du naturligtvis lägga till några dagar vid havet. För dej som vill stanna till den 6 november arrangeras besök på projekt och turistattraktioner, till en extra kostnad av 1000:- inklusive boende och 2 måltider per dag runt Chiang Mai. Extra kostnad kan tillkomma för vissa turistaktiviteter. 26 okt – 2 nov reser vi i bergen och har ingen tid i Chiang Mai. Otto och Ulrika Ernvik arrangerar aktiviteterna och tar hand om deltagarna från kvällen 26 okt till eftermiddagen 6 nov , vilket betyder att vi  rekommenderar att du lämnar Sverige ett dygn innan aktiveterna börjar, och återkommer till Sverige tidigast den 4 nov. Vi räknar med att 4 000:- ska täcka mat, logi, resor och aktiviteter under 26 okt – 3 nov.

Schema kan skickas ut till intresserade. Förfrågningar och intresseanmälan till Otto och Ulrika Ernvik före 1 juni 2018 på otto.ulrika@gmail.com. Ge alla mail om resan namnet ”Thailandresa”. Deltagare rekommenderas att titta på flygbiljetter så snart som möjligt.

Välkomna!

Läs om vad en av förra resans deltagare kallar en oförglömlig resa.