Pastorsresurs

Observera

Denna text publicerades första gången den 24 januari, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Jag kommer gärna till er gemenskap och predikar, undervisar och håller bibelstudier för att visa på hur stor Gud är och vilka gåvor Gud har att ge till oss. Undervisningen och predikan kan ske i större eller mindre grupper. Jag har erfarenhet av att predika i gudstjänster samt att undervisa i studie-, bön- alpha-, och samtalsgrupper. Min passion är att Jesus ska väcka oss till att frimodigt leva ut Guds kärlek i det liv som vi fått.

Jag är 60 år, gift, har tre vuxna barn och ett barnbarn. Sedan unga år är jag aktiv medlem i Missionskyrkan Vännäs. I slutet av år 2010 sa jag upp mig från ett fast jobb. Jag hade insett att Jesus sa: ”Sök först hans rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också” (Matt 6:33). Den resan och brottningen med Jesus har nu fört mig till att bli utbildad pastor genom ALT, en utbildning som finns bl.a. i Umeå.

 

Mats Wedberg

076-112 5978

mwed123@gmail.com

 

Jag berättar också gärna om min livsresa med Jesus på temat: ”Utbränd och nytänd”. Min erfarenhet från mitt tidigare arbete är att ledare för företag behöver lyssna på en klokare konsult och det gäller också vårt samhälle. Den konsulten är Jesus Kristus och det är vi som kristna som ska bära ut budskapet om Guds gåvor till vårt samhälle och vår värld.