På hjärtat med Karin Wiborn

24. vecka 34 – Equmenia och våra systerkyrkor i Japan

Den här veckan innebär skolstart för Sveriges barn och unga. För våra Equmeniaföreningar är det också tid för återsamling, dags att göra upp planer för scoutmöten, söndagsskola, tonår, konfaläsning och körverksamhet. På andra sidan jordklotet finns Japan och våra systerkyrkor som utgör en mycket liten minoritet av befolkningen. Japanska barn och ungdomar har mycket lite fritid, vilket gör det svårt att driva regelbundet ungdomsarbete i kyrkan. En viktig målsättningen med missionsarbetet i Japan är att göra evangeliets budskap om Guds kärlek till alla, oavsett prestation.

Tillsammans med församlingar runt om i landet ber biträdande kyrkoledare Karin Wiborn för nationellt och internationellt arbete inom Equmenia och Equmeniakyrkan varje vecka i den här bönepodden.

På hjärtat med Karin Wiborn
24. vecka 34 – Equmenia och våra systerkyrkor i Japan