På hjärtat med Karin Wiborn

25. vecka 35 – Musik och kreativa uttryck samt vår systerkyrka i Libanon/Syrien

Jag är inte en trogen körsångare, men det har hänt, och när flera stämmor kommer i samklang – och jag är en av dem, då är det verkligen som att vara en del i en änglakör. Det är samma med rytmen, upplevelsen av att takten fortplantar sig i min kropp och jag blir en del av en större helhet.

National Evangelical Synod of Syria and Lebanon (NESSL) eller kort och gott; ”Synoden.” Equmeniakyrkans relation med Synoden påbörjades på 70-och 80-talet genom flyktingar från inbördeskriget i Libanon.

Vi ska, förutom att be för sången och musiken, vår systerkyrka synoden be för pilgrimsvandrare i Pilgrims walk for future och vandringen Härlig är jorden som i vandring och toner närmar sig Vadstena där den månadslånga vandringen för klimatet avslutas.

Tillsammans med församlingar runt om i landet ber biträdande kyrkoledare Karin Wiborn för nationellt och internationellt arbete inom Equmenia och Equmeniakyrkan varje vecka i den här bönepodden.

På hjärtat med Karin Wiborn
25. vecka 35 – Musik och kreativa uttryck samt vår systerkyrka i Libanon/Syrien