På hjärtat med Karin Wiborn

26. vecka 36 – Kyrkokonferensen, Region Syd och FIEDE i Spanien

Den här veckan är Equmeniakyrkans kyrkokonferens. Vi möts inte bara till förhandlingar med viktiga beslut, vi möts för gemenskap, fördjupning och gudstjänstliv. Equmeniakyrkan blir liksom kött och blod med delar från hela landet. Det är stort!

Men vi sträcker oss också utanför oss själva och ber för FIEDE, vår samarbetsorganisation och våra vänförsamlingar i Spanien. För en del av oss är Spanien sol, bad, semester och tapas, och det är så pass många som 100 000 svenskar som bor i Spanien, ytterligare ett inte obetydligt antal har semesterlägenhet eller hus där. På många sätt ett land vi har en del gemensamt med, men det finns också olikheter.

Tillsammans med församlingar runt om i landet ber biträdande kyrkoledare Karin Wiborn för nationellt och internationellt arbete inom Equmenia och Equmeniakyrkan varje vecka i den här bönepodden.

På hjärtat med Karin Wiborn
26. vecka 36 – Kyrkokonferensen, Region Syd och FIEDE i Spanien