På hjärtat med Karin Wiborn

28. vecka 38 – Equmenia och Thailand

Ungdomsförbundet Equmenia har en växa i tro plan för åldrarna 0-25 år som ett stöd att ge barn och unga möjlighet att växa i gemenskap med varandra och Jesus i en meningsfull vardag där varje unge får växa och hitta sin väg i tro och liv. Ett bra stöd till ledare och föräldrar, men det enklaste förhållningssättet i mötet med barn och unga har jag märkt är nyfikenhet och närvaro. Den här veckan ber för organiseringen, och med det barn och ungas plats i vårt land och vår värld.

Yo Aye La är relativt nyvald generalsekreterare för Thailands karenbaptistsamfund som är en av Equmeniakyrkans systerkyrkor. Just nu är han i Sverige och möter några av de karener som kommit hit och blivit värdefull del av våra församlingar och samfund. I Thailand samarbetar vi för evangelium för alla, liksom ett värdigt liv och en hållbar värld för alla.

Tillsammans med församlingar runt om i landet ber biträdande kyrkoledare Karin Wiborn för nationellt och internationellt arbete inom Equmenia och Equmeniakyrkan varje vecka i den här bönepodden.

På hjärtat med Karin Wiborn
28. vecka 38 – Equmenia och Thailand