På hjärtat med Karin Wiborn. Podcast.

40. vecka 50 – Equmeniakyrkans region öst samt Libanon och Syrien

Den här veckan ber vi för församlingar och equmeniaföreningar i region öst. Jag kan gissa att där är körövningar och konserter, julavslutningar och luciatåg som blandas med familjernas förberedelser inför de stundande helgerna.

Nu har Equmeniakyrkans internationella insamling startat, den pågår under december och januari. I vår internationella mission fokuserar vi på evangelium åt alla, en hållbar värld för alla och ett värdigt liv åt alla. Det passar bra i juletid, då evangeliet, det glada budskapet, Jesus Kristus, landar rakt i det vardagliga, mänskliga livet. Dina gåvor behövs i våra systerkyrkor.

Till exempel i Libanon och Syrien, som vi ska be för idag. Ett område där katastroferna avlöser varandra och där kylan i vintern blir svår, även om det är varmare område än Sverige. Det är klart att våra tankar finns i hela Mena – regionen som har det omänskligt i det pågående kriget.

Tillsammans med församlingar runt om i landet ber biträdande kyrkoledare Karin Wiborn för nationellt och internationellt arbete inom Equmenia och Equmeniakyrkan varje vecka i den här bönepodden.

På hjärtat med Karin Wiborn
40. vecka 50 – Equmeniakyrkans region öst samt Libanon och Syrien