En vänförsamlingsrelation: Asklanda-Ornunga och Kinkenge

Hur hänger en församling utanför Vårgårda i Sverige ihop med en församling tre dagars bilfärd bort från Kinshasa i Demokratiska Republiken Kongo? Svaret får du av Ida Langdell som har en aktiv roll i vänförsamlingsrelationen mellan Asklanda-Ornunga och Kinkenge. Vänförsamlingsrelationen började för drygt 10 år sedan när församlingen i Kinkenge hörde av sig med en önskan om en vänförsamlingsrelation. Varför? För att inte känna sig bortglömda och för att två församlingar skulle kunna bära varandra i bön. Sedan dess har mycket hänt. Vill du känna pulsen, glädjen, utmaningarna och möjligheterna med att ha och vara en vänförsamling? Lyssna då till detta avsnitt.

Denna text publicerades första gången den 8 april, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

En podd om internationell mission
En vänförsamlingsrelation: Asklanda-Ornunga och Kinkenge
Typ: