Regionfest i Trollhättan!

Glöm inte bort att anmäla en grupp från er församling till årets regionfest för församlingar och equmeniaföreningar i region väst! Det blir gudstjänst, seminarier, tårtkalas, regionstämma, talkshow mm. Det finns ett särskilt program för barn, så även barnfamiljer är välkomna.

Denna text publicerades första gången den 24 maj, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Välkommen till Regionfest!

Tema: Ett i Kristus – en kyrka för alla

Varmt välkomna till en inspirationsdag för församlingar och equmeniaföreningar i region väst! Det blir gudstjänst, seminarier, tårtkalas, regionstämma, talkshow mm. Det finns ett särskilt program för barn, så även barnfamiljer är välkomna.

12.00 Drop-in med möjlighet till fika

13.00 Gudstjänst för alla
           Sång, musik, intervju, drama, predikan mm.

14.30 Seminarier
         Att bygga en församling med mångfald.                                                                                Om integration som en väg till församlingstillväxt

PULS kids
           Rörelseglädje för barn från 4 år. Även för ledare som vill starta Puls för barn

Nya församlingar på gång.
           Om församlingsplantering som en väg att nå unga/nya människor idag.

Kristen tro och hälsa
           Hur kyrkan kan bidra till en god hälsa som väg mot ett helt liv

En kyrka för alla
            Hur formas en kyrka där alla känner sig hemma?

Den som söker finner
           Spännande stads-/kyrkjakt i Trollhättan för tonåringar.

15.30  Tårtkalas

16.00  Regionstämma för equmenia

16.00  Storsamling för församlingar i region Väst
             Om församlingsutveckling, pionjärarbete, mission, migration, evangelisation mm

18.00  Soppa, bröd och mingel

19.00 Talkshow, fika och mingel
           Sebbe och Berra (från ungdomsledarepodden) med gäster och husband.

Medverkande under dagen: Personal i region väst, Gitarrorkestern från Smögen, Olle Alkholm, lovsångteam från Trollhättan, Peter Lindros, Karin och Gustav Fransson, Anton Karlsson, Viktor Bermeus, Sebastian Eklund mfl.

Anmälan till Regionfesten här senast 27 september 2018

För information och anmälan till Equmenias Regionstämma se här