Stockholm, Lund, Kållered och Jönköping

Denna text publicerades första gången den 27 januari, 2011. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Fick nyss en syrlig (men vänligt menad?) kommentar om att det var länge sedan det skrevs på GF-bloggen. Sånt uppskattas! =) Det är ganska hektiskt just nu i GF-processen då måndag är sista dagen för kommentarer och synpunkter på ”Teologisk grund” och vi dessutom kämpar med att få fram nytt förslag på stadgar till GF-kyrkan. Dessa nya stadgar samt en slutlig(?) version av Teologisk grund skall ligga på GF-styrelsens bord när dom möts nästa helg på Lidingö. Dessutom inkommer många och bra synpunkter in i frågan om namn för den nya kyrkan samtidigt som kyrkoledarfrågan givetvis engagerar.

Nästa helg kommer lördagen i princip ägnas åt Teologisk grund och hela ”Remissvarsgruppen” kommer vara med på plats. Utifrån det samtalet kommer säkert vissa korrigeringar ske innan dokumentet skickas till samfunden. Det är givetvis så att ”samfunden” finns med i processen hela tiden och frågor bollas osv men det är nu man har att förhålla sig till ett material som skall gå till Kyrko- och årskonferenser för beslut.

I övrigt innebär veckan för min del en del samlingar… I måndags var det Stockholm och planering och enskilda samtal samt träff med en grupp revisorer inom/för SMK. Idag bär det av till Lund för GF-samling i regionen och i morgon skall jag träffa Metodistkyrkans kyrkostyrelse som träffa i Kållered och på lördag är det medarbetarsamling i Jönköping. Känner du att du saknar en samling i din närhet – tveka inte att kontakta en distriksföreståndare eller liknande i din närhet – eller någon av oss! – så löser vi det.

Nu skall det filas på Powerpoint till Lund…

/Lasse Svensson