Temagrupper, ledarutbildning i Egypten och vår skapelse | v. 44

Treenige Gud, vi kommer till dig med våra böner, för varandra, för vår värld. Vi ber för equmeniakyrkans temagrupper. För gruppen som arbetar med barn familj, församling och den som arbetar med unga vuxna och klimat och hållbarhet. Vi ber om att deras arbete ska bli till stöd och hjälp i våra församlingar.

Så tackar vi dig gud för ledarkursen som just avslutats i Egypten. Tack att vi får finnas i nära samverkan mellan en lokal kyrka och en moské och att vi där har fått lära mer om, och samtala om hur allas lika värde och rättigheter påverkar våra val och vår vardag. Vi ber låt ditt rike komma.

Amen

På hjärtat med Karin Wiborn är Equmeniakyrkans bönepodd. Tillsammans med Karin följer vi Equmeniakyrkans förbönskalender och ber för det som för stunden är aktuellt i vår förbönskalender. Podden finns där poddar finns och ett nytt avsnitt kommer varje tisdag morgon. Detta är bönen som Karin bad i veckans podd.