Troende som förföljs på grund av sin tro och vi ber för civilsamhället i Sverige | v. 14

Gud, vi ber för troende av olika religion som förföljs för sin tro. Ge kraft och uthållighet. Vi ber att religionsfrihet ska öka i världen och trenden kan vändas.

Vi ber också om hjälp i en tid när civilsamhällets möjligheter att arbeta med bistånd förändras på ett sätt som oroar och skapar stora svårigheter, hjälp oss att påverka i en god riktning.

Vi ber för arbetet med att inspirera till församlingsplantering och att stötta nya gemenskaper. Vi ber om hjälp att se klart på möjligheter och hinder och om att vi alla får glädjas åt och utmanas av det som växer fram.

Jesus Kristus, sänd oss, i din frid, med din fred – över hela Jorden!

Amen

På hjärtat med Karin Wiborn är Equmeniakyrkans bönepodd. Tillsammans med Karin följer vi Equmeniakyrkans förbönskalender och ber för det som för stunden är aktuellt i vår förbönskalender. Podden finns där poddar finns och ett nytt avsnitt kommer varje tisdag. Detta är bönen som Karin bad i veckans podd.